وبلاگ

 دانستنی های استایل وینتیج

استایل وینتیج

استایل وینتیج زنانه با رنگ های گرم قرمز و قهوه ای، شکل و ساختار قدیمی، زیورآلات کلاسیک و… دیزاین می شود. آیتم های این استایل لباس اغلب قدیمی هستند و در زمان های قدیم مورد استفاده خانم ها و آقایان قرار داشته اند. اما این روزها در استایلی به نام وینتیج به کار می روند. استایل های خاطره انگیز وینتیج، شکیل ترین و با ارزش ترین مدل های لباس را در دوره های زمانی گذشته یادآور می شوند. اصطلاح وینتیج مربوط به دوران جنگ جهانی و زمانی است که کمبود پارچه در جهان سبب تولید پوشاکی با استفاده از پارچه های آسیب دیده و ترمیم آن ها شده است.

نگاهی بر استایل های وینتیج مردانه و زنانه

استایل وینتیج مردانه و زنانه شامل انواع پوشاکی هستند که رد پایی از گذشتگان ما را در بر می گیرند. این لباس ها بخشی از فرهنگ های لباس پوشیدن مردم قدیم را یادآور می شوند. در این استایل پوشاک دوره های مختلف در کنار هم مورد استفاده قرار می گیرند و هیچ محدودیتی برای ست کردن لباس ها با هم وجود ندارد. شما می توانید از هر دوره ای یک آیتم را انتخاب کرده و به لباس های روزانه خود اضافه کنید. لباس های سبک وینتیج در دنیای امروز جایگاه مهمی دارند و بسیاری از خانم ها و آقایان از این پوشاک استفاده می کنند.

این روزها مجموعه گسترده ای از آیتم های وینتیج توسط برندهای معتبر جهانی ارائه می شوند. در ادامه برخی از المان های استایل وینتیج مردانه و زنانه را بررسی می کنیم.

المان های استایل وینتیج

شاید به جرعت بتوان گفت که استایل وینتیج زنانه از هیچ دوره خاصی پیروی نمی کند. تنها کافی است، پوشاک مورد استفاده خود را از دوره های قدیمی مد و لباس انتخاب کنید. در هر یک از دوره های زمانی در کشورهای مختلف، نوع به خصوصی از پوشاک برای آقایان و خانم ها به کار می رفته اند. هر یک از این لباس ها با پارچه های گوناگون، تزیینات ویژه، مدل های مختلف و… مورد استفاده قرار گرفته و با هم متفاوت بوده اند. برای بررسی المان های سبک و استایل وینتیج باید به شاخصه های مد و لباس در هر یک از برهه های زمانی دقت داشته باشید. برخی از آن ها را در ادامه مشاهده می کنید:

 

  • استایل وینتیج دهه 1900

    استایل وینتیج مردانه و زنانه در این دوره با استفاده از الیاف پارچه ای به خصوصی تولید می شدند. در این دوران خانم ها اغلب از پیراهن های توری استفاده می کردند که کمر آن ها را باریک تر نشان می داد. دامن های توری و بالاتنه های یقه دار نیز از ویژگی های مهم این استایل به شمار می رود.

     

     

     

     

     

  • استایل وینتیج دهه 1910

    در این دوره نیز شکل و ساختار استایل خانم ها و آقایان با تحولاتی همراه شد. بارانی ها و مانتوهای بلند از شاخصه های بارز استایل زنان و مردان در دهه 1910 به شمار می روند. به همراه این استایل ها بوت های بنددار زنانه نیز به کار برده شده و ظاهری شیک و خاص برای خانم ها به وجود می آورد. این سبک لباس های زنانه و مردانه در دنیای امروز هم جایگاه ویژه ای دارند.

     

     

     

     

  • استایل وینتیج دهه 1920

    در این دوره منجوق دوزی بر روی لباس های زنانه مد بوده و بسیاری از خانم ها از این روش ها برای دیزاین پیراهن ها و لباس های روزانه خود استفاده  می کردند. زیر پیراهنی ها و لباس های ابریشمی نیز از اجزای مهم و اساسی استایل های زیبای زنانه در دهه 1920 به شمار می روند.

     

     

     

     

     

  • استایل وینتیج دهه 1930

    حتما شما هم در فیلم ها و عکس های قدیمی، تصویری از استایل وینتیج زنانه با کلاه های بزرگ  لبه دار را مشاهده کرده اید. این کلاه ها در کنار لباس های یقه خز بسیار مد بوده اند و بسیاری از خانم های اشراف و بزرگان در کشورهای اروپایی و آمریکایی از این استایل لباس استقبال کرده اند. این استایل ها در دنیای امروز جایگاه مهمی در صنعت مد دارند.

     

     

     

     

  • استایل وینتیج دهه 1940

    بالاتنه لباس های اغلب مردم در دهه 1940 به صورت یقه بلند دیزاین می شد و اغلب از ژاکت های کشباف رنگی در استایل های زمستانه و پاییزه استفاده می کردند. این دهه، زمان ورود شلوارهای سیگاری به دنیای مد بوده و بسیاری از خانم ها و آقایان از این شلوارهای خاص و جذاب در کنار لباس های روزانه خود استفاده می کردند.

     

     

     

     

     

  • استایل وینتیج دهه 1950

    اگر می خواید استایل وینتیج مردانه یا زنانه خود را بر اساس المان های دهه 1950 دیزاین کنید، از الیاف چرمی غافل نشوید! بخش مهمی از لباس های مردم در این دوره الیاف چرمی بوده اند که در تهیه انواع کت ها و دامن های زنانه به کار برده می شدند. دامن های دایره ای و پشمی نیز از مهمترین اجزای این سبک استایل به شمار می روند. در کنار آن ها پیراهن های تنگ و چسبان نیز مورد استفاده قرار گرفته و استایل خانم های این دوره را تکمیل می کردند.

     

     

     

     

  • استایل وینتیج دهه 1960

    از المان های رایج در استایل وینتیج زنانه این دوره می توان به شلوارهای پاچه گشاد و تیشرت های طرح دار و شلوغ اشاره کرد. در این دهه از صنعت مد، انواع لباس های اسپرت وارد بازارهای فروش شدند که دیگر تفاخری در آن ها مشاهده نمی شد. این لباس ها در عین سادگی دیزاین شده و بسیار جذاب بودند.

     

     

     

     

     

  • استایل وینتیج دهه 1970

    از استایل های خاص و دیدنی می توان به سبک لباس پوشیدن مردم در دهه 1970 اشاره کرد. این سبک در این دوره با پوشیدن شلوارهای جین با لباس های رنگ روشن، انواع گرمکن و کت و شلوارهای ست زنانه و مردانه تکمیل می شود. شما می توانید از پوشاک این دهه نیز برای تکمیل استایل وینتیج خود استفاده کنید.

     

     

     

     

  • استایل وینتیج دهه 1980

    استایل وینتیج مردانه و زنانه در این دوره اغلب با رنگ های نئونی دیزاین شده و از المان هایی با این رنگ در لباس های روزانه آن ها استفاده می شده است. خانم ها در این دوره از اپل برای دیزاین شکیل تر پیراهن ها و بلوزهای خود استفاده می کردند. بالاتنه های تور دار نیز از مهمترین فاکتورهای این استایل ها به شمار می روند. در برخی از پوشاک زنانه از طرح های ریش ریش نیز استفاده می شده است. در این دوره شلوارهای لگ و چسبان برای اولین بار وارد بازارهای فروش شدند.

 

 
اگر به استایل کژوال علاقه دارید، این مقاله را بخوانید.

 

نکات استفاده از استایل وینتیج

استایل وینتیج زنانه و مردانه با در نظر گرفتن چند نکته ساده شکل و ساختار زیباتری خواهد داشت. برخی از این موارد را در زیر مشاهده می کنید:

  1. در نظر گرفتن ترکیب رنگی در این استایل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  2. کل لباس های یک روز خود را از آیتم های وینیتج انتخاب کنید.
  3. بهتر است در کنار این سبک لباس از آرایش مو و صورت امروزی استفاده کنید.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با استایل وینتیج مردانه و زنانه و المان های مد در این سبک دیزاین لباس اطلاعاتی را بررسی کردیم. اگر شما هم علاقه مند به این استایل های قدیمی هستید، با پیروی از انواع لباس هایی که در هر دهه برای خانم ها و آقایان مد بوده اند، بهترین دیزاین لباس را برای پوشاک میهمانی، روزانه و کژوال خود خواهید داشت. این استایل برای همه رده های سنی قابل استفاده خواهد بود.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

WeCreativez WhatsApp Support
درباره محصولات هر سوالی داری بپرس
لطفا VPN را روشن کنید.
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من