وبلاگ

تفاوت شومیز و بلوز و تونیک

تفاوت شومیز و بلوز و تونیک

تفاوت شومیز و بلوز و تونیک | یک خرید ایده آل برای عید نوروز

شومیزها، بلوزها و تونیک های زنانه از رایج ترین پوشاک خانم ها در موقعیت ها و رویدادهای مختلف هستند. هر یک از این پوشاک کاربردهای خاص خود را در تیپ و استایل خانم های امروز دارند. با نزدیک شدن به ایام عید نوروز، تب و تاب خرید لباس های نو در میان همه مردم موج می زند و خانم ها همیشه در این فستیوان خرید شرکت می کنند! اگر دوست دارید خرید راحت تری برای عید داشته باشید باید تفاوت شومیز و بلوز و تونیک رو بدونید و اینکه هر کدوم از این مدل های لباس زنانه مناسب چه سن و چه مجلسی هستند. در این بخش نگاهی به تفاوت های این لباس های جذاب زنانه می اندازیم.

تفاوت های تونیک و بلوزو شومیز

هر یک از این لباس های زنانه بسته به نوع موقعیت و فضایی که در آن قرار می گیرید، انتخاب می شوند. سبک طراحی تونیک ها با انواع بلوز و شومیز متفاوت است. در این میان شومیزها همیشه در میان محبوب ترین پوشاک زنانه قرار گرفته اند و برای پوشیدن در میهمانی های مهم انتخاب می شوند. بررسی تفاوت شومیز و بلوز و تونیک یکی از مهمترین نکاتی است که برای دیزاین استایل های جذاب عید نوروز مورد توجه قرار می گیرد.

لباسی که شما بر تن می کنید تا حد قابل توجهی فرهنگ و شخصیت شما را عیان می کند؛ از این رو باید به تک تک آیتم های انتخابی برای دیزاین یک استایل شیک و زیبا دقت داشته باشید. در این بخش تعاریف هر یک از این پوشاک را یک به یک بررسی می کنیم.

آشنایی با شومیز زنانه

یکی از زیباترین پوشاک زنانه که در سال های اخیر بسیار ترند شده، شومیزهای زنانه هستند که اغلب با پارچه های اعلا و درجه یک تولید می شوند. این لباس ها برای فصل های بهار و تابستان بهترین گزینه هستند و مخصوص میهمانی ها طراحی می شوند. کلمه شومیز از نام اصیل پیراهن های مردانه در قرون گذشته فرانسه آمده که امروزه با پارچه های ظریف تر برای خانم ها ساخته می شود.  شومیز زنانه هم به صورت مجزا پوشیده می شود و هم به عنوان یک لایه مهم از زیر سارافون، شلوارهای پیشبندی، مانتو جلوباز و… مورد استفاده قرار می گیرد. یقه و آستین اغلب شومیزهای امروزی، کار شده است و با طراحی شیک و هنرمندانه مورد توجه قرار می گیرد. جنس این پوشاک زنانه تنوع وسیعی دارد؛ شما می توانید این محصولات را در انواع رنگ ها و طرح ها پیدا کنید.

فرق شومیز و تونیک و بلوز

فرق شومیز و تونیک و بلوز

آشنایی با تونیک زنانه

یکی دیگر از انتخاب های پیش روی خانم ها برای پوشیدن در مراسم ها و میهمانی ها، تونیک های زنانه جذابی هستند که با ابتکار عمل طراحان به صورت تنگ، گشاد، آستین دار یا بدون آستین طراحی می شوند. استفاده از کلاه نیز در برخی از مدل های تونیک زنانه رایج است و مدل آن ها را دگرگون می کند. تونیک ها سال های سال است که در کمد لباس های خانم های امروزی جای دارند. شکل ظاهری آن ها اغلب مشابه با یک بلوز ساده است؛ با این تفاوت که قد تونیک ها بلندتر از شومیز و بلوز زنانه است. قد این لباس ها گاها تا زیر باسن می رسد. از مهمترین نکات طراحی تونیک زنانه، طراحی یقه لباس و انتخاب جنس پارچه آن ها است.

 

تونیک ها اغلب گشادتر از لباس های معمولی طراحی می شوند؛ به همین خاطر برای خانم های محجبه یک گزینه ایده آل به شمار می روند. به همین خاطر بسیاری از خانم ها برای مراسم های عید نوروز از این لباس های جذاب استفاده می کنند. تونیک ها با انواع استایل های رسمی و غیر رسمی خانم ها ست می شوند و هیچ محدودیتی در استفاده از آن ها وجود ندارد. استایلیست های مطرح جهانی اغلب از کمربند، جوراب شلواری، لگ و… در کنار تونیک استفاده می کنند تا ظاهر این لباس ها زیباتر به نظر برسد. خانم های درشت اندام از مهمترین طرفداران تونیک های آزاد و بلند هستند و با استفاده از این لباس ها استایل زیباتری برای خود دیزاین می کنند.

 

تعریف کلی بلوز

کلمه بلوز هم از تعاریف اصیل فرانسوی آمده که به معنای یک لباس گشاد است که قد آن تا بالای باسن می رسد. این تفاوت، وجه تمایز اصلی بلوزها و تونیک های زنانه است. این لباس های گشاد بیشتر برای پوشش بالاتنه به کار می روند. دیزاین بلوزها اغلب ساده تر از شومیز زنانه است و همین ویژگی این دو محصول را از هم جدا می کند. کوتاه بودن قد بلوز، استفاده از آن را به عنوان یک لباس راحتی در منزل مناسب تر می کند. این لباس ها برای فصل های گرمی مانند تابستان بهترین انتخاب هستند.

فرم یقه و جنس پارچه به کار رفته در این لباس ها با تنوع قابل توجهی همراه است و مدل های گوناگونی از این پوشاک را به وجود آورده است. اغلب بلوزهای ساده زنانه به صورت یقه گرد طراحی می شوند. مدل های یقه اسکی نیز از ترندترین انواع بلوز به شمار می روند. همچنین اغلب این لباس ها بدون دکمه ارائه می شوند و راحتی خانم ها را به دنبال دارند.

 

نکات انتخاب شومیز، تونیک و بلوز

برای انتخاب هر یک از این پوشاک در رویدادها و موقعیت های گوناگون باید به ویژگی های کیفی و کمی هر یک و مدل طراحی و سبک آن ها دقت داشته باشید. برخی از نکات انتخاب این پوشاک را در زیر مشاهده می کنید:

  1. در وهله اول باید به محل استفاده و سبک استایل خود دقت داشته باشید؛ شومیزها اغلب برای مراسم های رسمی و نیمه رسمی به کار می روند و بلوزها برای دورهمی های دوستانه مناسب هستند. با در نظر گرفتن این تفاوت ها از این پوشاک استفاده کنید.
  2. در نظر گرفتن جنس پارچه به کار رفته در این پوشاک انتخاب شما را ساده تر می کند. شومیزها اغلب با پارچه های فاخر و گران قیمت تهیه می شوند. استفاده از متریال حریر، ابریشم  در شومیز حریر و پارچه های کرپ در طراحی شومیزهای مجلسی زنانه بسیار رایج است. این در حالی است که در تهیه بلوزهای زنانه از پارچه های ساده و خنک برای راحتی بیشتر استفاده می شود.
  3. پوشیده بودن لباس ها یکی از اساسی ترین ارکان انتخاب خانم های ایرانی است. اگر شما هم به این فاکتور توجه می کنید، با در نظر گرفتن قد آستین ها، قد لباس، فرم یقه و… هر یک از مدل های تونیک، شومیز و بلوز زنانه را انتخاب کنید. به طور کلی تونیک ها با بیشترین میزان پوشیدگی طراحی و تولید می شوند.
  4. برای یک انتخاب هوشمندانه حتما به نحوه ست کردن این لباس ها در کنار سایر لباس های خود توجه داشته باشید. شما نمی توانید در کنار یک شلوار فوق مجلسی از یک بلوز راحتی مخصوص منزل استفاده کنید!

جمع بندی

در این قسمت در رابطه با تفاوت های سه لباس مطرح خانم ها اطلاعاتی را بررسی کردیم؛ شومیز، تونیک و بلوز از مهمترین دسته بندی های لباس های زنانه محسوب می شوند و تنوع قابل توجهی در دنیای مد دارند. هر یک از این لباس ها با پارچه های مخصوص، طراحی های ویژه و سبک های منحصر به فرد برای خانم ها طراحی می شوند. بررسی تفاوت این لباس ها، انتخاب شما را برای خرید عید نوروز ساده تر می کند.

همچنین بخوانید: 10 استایل شیک و جذاب با شومیز و شلوار برای نوروز 1403

 

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
1 موارد محصول
حساب کاربری من