وبلاگ

کراپ زنانه چیست و با تاپ چه تفاوتی دارد؟

top and crop

 

دنیای لباس های زنانه دائما در حال تغییر است؛ در گذشته همه بالاپوش های بندی زنانه را به نام تاپ می شناختیم. اما این روزها تحولات صنعت مد سبب ارائه مدل های جدیدی از این بالاپوش های جذاب شده است. کراپ های زنانه یکی از پرطرفدارترین ترندهای پوشاک دخترانه به شمار می روند. انواع کراپ زنانه از حیث طراحی با تاپ متفاوت هستند. هر یک از این پوشاک زیبایی خاصی در استایل خانم ها به وجود آورده و ظرافت و لطافت آن ها را بیشتر نمایان می کنند. کراپ ها با پوشش قسمت های فوقانی بدن وجه تمایز مهمی با تاپ های زنانه دارند.

کراپ زنانه چیست؟

کراپ ها در واقع نوعی تاپ کوتاه هستند و برای انواع مصارف ورزشی، میهمانی و… به کار می روند. اگر می خواهید در میهمانی ها و مراسم های خود بیشتر توجه ها را به خود جلب کنید، این پوشاک را به کار ببرید. انواع کراپ و تاپ هم از نظر طراحی و هم از نظر نوع استفاده و کاربرد با هم متفاوت هستند. به همین خاطر به سادگی می توان آن ها را از هم تشخیص داد.

انواع کراپ را به عنوان نیم تنه نیز می شناسند و در مدل های ورزشی، مجلسی و کژوال برای مصارف مختلف به کار می برند. این پوشاک در سال 1945 وارد بازارهای فروش شدند و با دیزاین خاص خود همه توجه ها را جلب کردند. این سبک لباس ها به سرعت توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد پذیرش قرار گرفتند و فعالیت های ورزشی را برای این دسته افراد ساده تر کردند. این لباس ها در مدل های فانتزی نیز ارائه می شوند که برای دختر خانم های نوجوان بسیار کارایی دارند. تفاوت جنس پارچه کراپ ها نیز مدل های متفاوتی از آن ها را در صنعت مد و لباس به وجود آورده است.

تاپ زنانه چیست؟

انواع تاپ زنانه برای پوشش بخش بالاتنه طراحی شده و به صورت کامل پوشیده است. این نوع لباس برای پوشش سینه و شکم به کار می رود و در انواع مدل ها برای فصول مختلف سال طراحی می شوند. این تاپ ها با بندهای نازک و ضخیم ارائه شده و طراحی منحصر به فردی دارند. مهمترین وجه تمایز کراپ و تاپ با هم، قد این لباس ها است. تاپ های زنانه اغلب با قد بلندی ارائه می شوند و اغلب بدون آستین هستند.

این لباس ها به عنوان یکی از کاربردی ترین پوشاک زنانه شناخته شده و برای خانم ها و دخترخانم ها در مصارف روزانه بیشترین کارایی را خواهند داشت. این پوشاک با انواع شلوار، شلوارک، دامن و… قابل استفاده هستند. به همراه تاپ و کراپ از انواع کت و جکت نیز استفاده می شود که ظاهر لباس را بسیار زیباتر جلوه می دهند. تاپ ها نیز مانند کراپ ها در مدل های رسمی، ورزشی، مجلسی و… طراحی شده و هر یک ظاهر منحصر به فردی دارند.

کراپ ورزشی

کراپ زنانه با تاپ چه تفاوتی دارد؟

برای استفاده بهتر از این پوشاک که شباهت بالایی به هم دارند، باید با تفاوت های بین آن ها و نحوه کاربرد هر یک در استایل های مختلف آشنایی داشته باشید. برخی از این تفاوت های مهم را در ادامه مشاهده می کنید:

  • میزان پوشیدگی لباس

    اگر به پوشیده بودن لباس خود اهمیت می دهید یا دست کم دوست ندارید اندام های شکم و پهلوها را در معرض دید قرار دهید، بی شک نباید به سراغ کراپ ها بروید! این لباس ها به صورت نیم تنه طراحی می شوند و با ظاهری فانتزی همه نگاه ها را به سمت شما می کشانند! با پوشیدن یک کراپ زیبا به خوبی می توانید جلب توجه کنید و استایل زیبای خود را به رخ بکشید.

  • کاربرد کراپ و تاپ

    یکی از مهمترین تفاوت های این پوشاک به نحوه استفاده از آن ها مربوط می شود. انواع تاپ ها بیشتر برای مناسبت های رسمی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از تاپ برای همه رده های سنی بدون محدودیت میسر خواهد بود. مصارف روزمره و ورزشی از تاپ نیز میزان استفاده از آن ها را در میان خانم ها افزایش می دهد. اما کراپ ها کاربردهای جوان پسندانه تری دارند و برای محیط های خاص پوشیده می شوند. استفاده از مدل های مجلسی آن ها با طراحی های ویژه متداول تر است.

  • سازگاری با استایل های مختلف

    یکی دیگر از المان هایی که در رابطه با انواع لباس های کراپ و تاپ مورد توجه قرار می گیرد، نحوه ست کردن آن ها با سایر پوشاک روزانه است. شما می توانید از تاپ ها با محدودیت کمتری استفاده کنید. تاپ های زنانه یک استایل معمولی تر برای شما ایجاد می کنند. ترکیب آن ها با دامن و شلوار زنانه و شلوارک میسر بوده و در همه موقعیت ها و برای همه سلیقه ها به کار می روند. اما کراپ ها به دلیل طراحی خاص، ظاهر استایل شما را خاص تر نشان می دهند. پوشیدن آن ها در کنار دامن های کوتاه، شلوارهای برمودا و قد 90 دیزاین جذابی در استایل میهمانی و کژوال شما به وجود می آورند.

  • ایستایی کراپ و تاپ

    نحوه ایستایی کراپ و تاپ بر روی بدن نیز یکی از مهمترین تفاوت های آن ها است. به طور کلی تاپ ها آزادانه تر بر روی اندام های شما قرار می گیرند. اما کراپ ها به صورت جذب پوشیده می شوند. ایستایی جذب این کراپ ها برای استایل های ورزشی بسیار مناسب خواهد بود.

  • تنوع جنس پارچه

    در طراحی و دیزاین تاپ زنانه تقریبا از هر جنس پارچه ای استفاده می شود. از پارچه های نخی و سبک گرفته تا پارچه ها مخملی و ابریشمی و… همه و همه برای دوخت یک تاپ زنانه شیک کارایی دارند. اما این گستردگی در تنوع جنس پارچه در خصوص طراحی و تولید کراپ ها وجود ندارد. برای دیزاین کراپ زنانه پارچه های محدودتری مورد استفاده قرار می گیرند.

    کراپ مجلسی

  • ویژگی لیفت سینه

    کراپ مجلسی زنانه اغلب با کاپ هایی در بخش سینه طراحی و دیزاین می شوند که سینه را لیفت می کنند. به این ترتیب با پوشیدن آن ها نیازی به استفاده از لباس زیر نخواهید داشت. اما تاپ ها اغلب چنین ویژگی هایی ندارند. ویژگی جذب کراپ زنانه سبب زیباتر شدن فرم بالاتنه خانم ها می شود.

  • تفاوت در استایل ها

    استایل کلاسیک و رسمی اغلب با پوشیدن یک تاپ تکمیل می شود و کراپ ها استفاده کمتری در این سبک لباس پوشیدن خانم ها دارند. با این وجود بهترین انتخاب برای مجالس و میهمانی ها در میان انواع لباس های زنانه، کراپ ها و نیم تنه های کوتاه هستند.

  • چاق و لاغر نشان دادن بدن

    یکی دیگر از تفاوت های بارز تاپ و کراپ، تفاوت در فرم بدن با پوشیدن هر یک از این لباس ها است. تاپ ها پوشش دهی بیشتری دارند و اغلب با محدودیت کمتری مورد استفاده قرار می گیرند. اما کراپ ها به دلیل باز بودن در ناحیه شکم و پهلوها برای خانم های چاق مناسب نیستند. کسانی که در این ناحیه از بدن چربی اضافی دارند، نباید از کراپ استفاده کنند.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با انواع کراپ های زیبا و شیک زنانه و تفاوت های بارز آن ها با تاپ زنانه نکاتی را بررسی کردیم. توصیه می کنیم برای انتخابی آگاهانه به این تفاوت های مهم دقت داشته باشید. با ارزیابی این تفاوت ها استایل جذاب تری خواهید داشت. کراپ های زنانه با انواع استایل های زنانه و دخترانه ست می شوند و دیزاین جذابی در پوشش خانم ها به وجود می آورند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

WeCreativez WhatsApp Support
درباره محصولات هر سوالی داری بپرس
لطفا VPN را روشن کنید.
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
1 موارد محصول
حساب کاربری من