وبلاگ

روش های شستشوی تیشرت برای افزایش ماندگاری

بهترین روشن شستشوی تی شرت

شست و شوی صحیح و اصولی انواع لباس با الیاف مختلف یکی از مهمترین نکات برای سالم نگه داشتن آن ها است. اگر می خواهید عمر لباس های خود را افزایش دهید، حتما به تکنیک های شست و شوی اصولی آن ها دقت داشته باشید. تیشرت ها از مهمترین پوشاک مورد استفاده در میان آقایان و خانم ها هستند که به صورت متداول پوشیده می شوند؛ از این رو نیاز بالایی به شست و شو دارند. برای شست و شوی بهتر و دقیق تر تیشرت باید از چند روش تخصصی استفاده کنید که در ادامه به شرح و بررسی آن ها می پردازیم.

بهترین روشن شستشوی تی شرت

برای استفاده بیشتر از لباس های روزمره خود باید حتما به نگهداری درست و اصولی از آن ها دقت داشته باشید. بهترین روش شستشوی تیشرت با در نظر گرفتن جنس و الیاف تشکیل دهنده این پوشاک تعیین می شود. برخی از مهمترین روش های شست و شوی روزانه تیشرت های زنانه و مردانه به شرح زیر هستند:

  • شست و شو با نمک

    استفاده از نمک برای شست و شوی انواع پوشاک یکی از روش های رایج برای نظافت درست و اصولی تیشرت ها است. استفاده از نمک برای پاکسازی لکه های خون و عرق از روی تیشرت شما نتیجه عالی به دنبال دارد. در فرایند شست و شو، نمک بر روی لباس باقی می ماند و در بافت و الیاف تیشرت نفوذ نمی کند. به همین خاطر به الیاف این پوشاک آسیبی وارد نخواهد کرد. این ماده ضدعفونی کننده، فاقد هرگونه مواد شیمیایی است و همین ویژگی سبب افزایش استفاده از آن شده است. برای استفاده از بهترین روش شستشوی تیشرت به کار بردن مواد طبیعی مانند نمک بیشتر توصیه می شود.

  • شست و شو با آبلیمو

    از دیگر راهکارهای شست و شوی تیشرت، استفاده از آبلیمو است که انواع لکه ها مانند قهوه، سبزی چمن و… را از روی لباس روزانه شما پاکسازی می کند. آبلیمو قدرت تمیزکنندگی بالایی دارد. خاصیت اسیدی آن در رفع و از بین بردن انواع لکه ها و آلودگی های مشابه آن تاثیرگذار خواهد بود.

  • شست و شو با گلیسرین

    مواد شست و شو دهنده آنزیمی همیشه انتخاب مناسبی برای شست و شوی تیشرت های روزانه شما به شمار می روند. برای انتخاب بهترین روش شستشوی تیشرت باید انواع مواد طبیعی و شیمیایی را امتحان کنید. مواد گلیسیرینه لکه های مربوط به جوهر را به خوبی از روی تیشرت شما پاکسازی می کنند. پاک کردن لکه های تخم مرغ، ادرار و… نیز با استفاده از این مواد به سهولت انجام می شود. خاصیت آنزیمی این مواد نظافت را ساده تر کرده و پاک کردن انواع لکه ها را با سرعت بیشتری همراه می کند.

  • استفاده از مواد شوینده شیمیایی

    اگرچه راهکارهای طبیعی همیشه بهترین روش شستشوی تیشرت بوده اند، با این وجود برخی مواد شوینده شیمیایی نیز در این زمینه به کار برده می شوند و تاثیر به سزایی در از بین بردن لکه ها و آلودگی ها دارند. انواع لکه های غذا و روغن با مواد شوینده طبیعی به سختی از روی الیاف تیشرت پاکسازی می شوند. برای شست و شوی آن ها باید حتما از مواد شوینده شیمیایی مانند مایع ظرفشویی استفاده شود. این شوینده ها سرعت عمل شست و شوی پوشاک را نیز افزایش می دهند.

نحوه ی شستن تیشرت سفید (با وایتکس و یا جوش شیرین)

از بین بردن لکه از روی تیشرت در خصوص الیاف سفید رنگ بسیار سخت و طاقت فرسا است! در واقع لکه های تیره رنگ شاید تا همیشه بر روی این تیشرت ها باقی بمانند؛ اغلب مواد شوینده فقط آن ها را محو می کنند. سفید کننده های شیمیایی و موادی مانند وایتکس لکه های موجود بر روی تیشرت های سفید رنگ را به کلی از بین می برند.

لکه های مربوط به لوازم آرایشی اغلب با استفاده از مواد سفید کننده و وایتکس به سادگی پاکسازی می شوند. بهترین روش شستشوی تیشرت های سفید رنگ استفاده از این مواد شیمیایی است که در سریع ترین زمان ممکن این لکه ها را از بین می برند. البته این مواد بیشتر برای تمیز کردن تیشرت های رنگ روشن به کار می روند؛ استفاده از آن ها برای از بین بردن لکه های تیشرت های تیره، رنگ آن ها را از بین می برد.

همچنین بخوانید: راهنمای کامل انتخاب سایز تیشرت : سایزبندی استاندارد و اندازه گیری

نحوه ی شستن لباس ها و تیشرت نخی

نکات مربوط به شست و شوی تیشرت های حساس نخی نیز از اهمیت بسیار زیادی برای خانم های خانه دار برخوردار هستند. بهترین روش شستشوی تیشرت همیشه کمتر شستن این الیاف است! در واقع بهتر است این لباس ها را در بازه های زمانی طولانی تری بشویید. به این ترتیب ماندگاری آن ها افزایش می یابد. اما اگر تیشرت های شما نیاز به شست و شوی مداوم دارند، بهتر است به دنبال روش هایی برای نظافت آن ها بگردید که کمترین آسیب را به بافت و الیاف این پوشاک وارد کنند.

استفاده از آب سرد برای شست و شوی تیشرت های نخی یک روش بسیار ساده و کاربردی است. الیاف نخی اغلب گرما را دوست ندارند و با آب سرد بیشتر سازگارتر هستند. شستن لباس ها با دمای پایین خطرات زیستی محیطی را نیز به حداقل رسانده و در هزینه های شما نیز صرفه جویی می کند. توصیه می کنیم تیشرت هایی که الیاف نخی دارند را از داخل به بیرون بشویید. به این ترتیب میزان ساییدگی سطح آن ها به حداقل می رسد.

نکات شست و شوی تیشرت های نخی

پس از شست و شوی این پوشاک بهتر است با احتیاط اتوکشی آن ها را انجام دهید. پس از شست و شو تیشرت های خود را تا کرده و به خوبی از آن ها مراقبت کنید. یکی از قوانین مهم برای شست و شوی الیاف نخی، پاک کردن فوری لکه ها است! اگر لکه ها بر روی تیشرت شما باقی بمانند، شست و شوی آن ها دشوارتر می شود.

شستشوی لباس با دست

شست و شوی تیشرت ها با دست نیز یکی از روش های نظافت درست و اصولی آن ها است. برای استفاده از این روش، نباید هرگز لباس های خود را زیر فشار قوی آب بگیرید. این کار به الیاف تیشرت شما آسیب می رساند. از دیگر نکاتی که در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد، عدم فشار دادن لباس برای از بین رفتن رطوبت آن است. بهترین روش برای خشک کردن لباس ها پس از شست و شو، قرار دادن آن ها بر روی حوله های جاذب رطوبت است.

پس از شست و شوی تیشرت ها بهتر است آن ها را به صورت صاف پهن کنید تا شکل ظاهری خود را حفظ کنند. این کار ساختار الیاف تشکیل دهنده این لباس ها را بر هم نمی زند.

جمع بندی

در این بخش در خصوص بهترین روش شستشوی تیشرت نکاتی را بررسی کردیم که رعایت آن ها طول عمر و دوام پوشاک شما را افزایش می دهد. این مسئله در کاهش هزینه های خرید تیشرت شما صرفه جویی می کند. شما می توانید با استفاده از این راهکارهای ساده تا مدت ها از لباس های خود استفاده کرده و نگران آسیب دیدگی الیاف آن ها نباشید. در این خصوص توجه به مواد شوینده مناسب، استفاده از میزان مناسب مواد شوینده، تنظیم درجه دمایی آب و بسیاری نکات دیگر اهمیت زیادی دارد. هر خانم خانه داری باید با این ترفندهای ساده آشنایی داشته باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من